Contact Us:

670 Lafayette Ave, Brooklyn,
NY 11216

+1 800 966 4564
+1 800 9667 4558

Logo WAVEDESK Frames

ERP voor de productie van ramen & deuren

WAVEDESK Frames

Beheer je ganse bedrijfsvoering binnen één platform. Van offerte tot opvolging van betaling met integratie van planning voor productie, plaatsing en dienst na verkoop, met WAVEDESK Frames productiesoftware automatiseer je jouw ganse workflow.

Online handleiding
Raadpleeg de online handleiding rond het gebruik van WAVEDESK Frames
Frames release notes
Een overzicht van recente verbeteringen en nieuwe functionaliteiten
WAVEDESK community
Bezoek de WAVEDESK community en kom in contact met andere gebruikers

Optimaliseer je werking

WAVEDESK frames werd speciaal ontworpen voor de productie van ramen en deuren. De sofware combineert CRM, ERP en administratie in één portaal. 

Met WAVEDESK frames bieden we een totaaloplossing aan van offerte tot dienst na verkoop, ook integraties van planning voor productie en plaatsing zijn mogelijk. 

Het platform is volledig online beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.

Ontdek hieronder de belangrijkste kenmerken van de software.

Foto Bernaert Dominique

Een vraag?

Dominique helpt je met plezier verder. Ontdek de mogelijkheden van WAVEDESK, afgestemd op jouw zaak.

Frames software functionaliteiten

Software voor de productie & plaatsing van ramen en deuren

Op zoek naar een effectieve implementatie?

Lees de case over de implementatie die werd gedaan bij Boven Yvo uit Beveren.

Automatiseer je workflow

Boekhoudsysteem

Facturen automatisch inboeken en opvolgen. Zo bespaar jij administratieve uren.

Mailbeheer via Office 365

Mail rechtstreeks vanuit Wavedesk. Onze Office 365 integratie zorgt ervoor dat al je mails automatisch verschijnen onder je verzonden items.
Outlook plug-in beschikbaar

Reynaers Aluminium

Plaats je bestellingen vlot vanuit Wavedesk Frames, rechtstreeks bij Reynaers Aluminium. Geen tussenstappen meer nodig.

Productiemachines

Koppel je machines rechtstreeks aan Wavedesk Frames. Zo volg je exact op hoe efficiënt je produceert. De software optimaliseert het gehele proces automatisch.

Meer Integraties

Verbind alle elementen van je bedrijf voor een geoptimaliseerde administratie.
Logo Exact Online
Logo Yuki
Maatwerk ERP

Maatwerk mogelijk

Wavedesk Frames vormt een sterke basis voor productiebedrijven in de ramen & deuren. Ieder bedrijf heeft eigen processen en wensen. We sturen dan ook naadloos bij zodat de software jouw processen ondersteunt in plaats van andersom.

Contacteer ons voor een demo, we lopen je graag door de mogelijkheden.

Referenties

Afbeeldingen van het platform

Begin nu met de
optimalisatie van jouw bedrijfsvoering

Ben je op zoek naar een professionele oplossing voor het beheer van jouw ganse organisatie en dit in een volledig online platform toegankelijk van overal?

Vrijblijvende demo

Boek een vrijblijvende online demo in. Hierbij geven we je een globaal beeld van de functionaliteiten binnen het platform.
Indien gewenst kunnen we jou na deze demo een testomgeving bezorgen waar je alle functionaliteiten kan uitproberen.

  • Geen verplichtingen, beschik 30 dagen over een testomgeving
  • Intuïtief & makkelijk in gebruik, support staat klaar wanneer nodig
  • Volledige toegang, geen beperkingen
FAQ

Vaak gestelde vragen over WAVEDESK Frames

Hier kan je een aantal veel gestelde vragen terugvinden over onze oplossing voor het beheer van jouw activiteiten rond de productie en plaatsing van ramen & deuren.

Er zijn verschillende planningen  beschikbaar per activiteit: opmetingen, productie, plaatsing en dienst na verkoop.

Deze planningsmodules visueel te beheren maar zijn ook rechtstreeks geïntegreerd in de projecten.

Zeker, WAVEDESK Frames bevat de mogelijkheid om automatisch taken aan te maken of communicatie te versturen in functie van de status van een dossier.

Zo heeft u o.a. de mogelijkheid om automatisch mails te versturen in functie van de plaatsingsdatum om de klant op de hoogte te houden van zijn dossier.

Ja, alle inkomende communicatie kan u opnemen in het platform en u heeft de mogelijkheid om rechtstreeks te mailen vanuit het platform.

Ook voorzien we een plug-in voor Outlook om inkomende en uitgaande mails rechtstreeks te integreren in het platform.

Alle templates voor brieven en mails zijn beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.

U heeft de mogelijkheid om uw klanten een portaal aan te bieden waar ze hun projecten kunnen opvolgen.

Bijkomend kan u via het portaal informatie verzamelen van de klant om de projectgegevens aan te vullen zoals de facturatiegegevens, ...

Download de mobiele app

Functionaliteiten CRM-module

Entiteiten

De CRM-module laat u toe om volgende entiteiten te beheren:

  • Prospecten
  • Architecten
  • Aannemers
  • Contacten
  • Leveranciers

Hierbij heeft u de mogelijkheid volgende zaken centraal bij te houden: notities, mailverkeer, bijlagen.
Rechtstreeks mailen vanuit het platform is mogelijk met ondersteuning van e-mailtemplates.
U beschikt over de integratie van Google maps en Google route voor de automatische berekening van afstand en routes.

Integratie taakbeheer

Het platform bevat een volledig taakbeheer.
Hierbij kunnen losse taken worden aangemaakt en toegekend worden aan interne gebruikers.

Het platform heeft ook ondersteuning voor het automatisch aanmaken van taken in functie van wijzigingen in de projectstatus.

Outlook plug-in

Plug-in voor Outlook (enkel windows) die toelaat om mails die worden verstuurd of ontvangen in Outlook rechtstreeks te integreren in uw omgeving.

Documentenarchief

Intern documentenarchief om documenten te centraliseren en deze beschikbaar te maken voor de interne medewerkers.

CRM-projecten

Uitgebreid CRM-project dat u toelaat om alle gegevens bij te houden van een project dat in de verkoopfase zit.
Hierbij beschikt u over de mogelijkheid om alle mogelijke details bij te houden waaronder: partijen, dossierdetails, projectinfo, bestanden in een mappenstructuur, taken, taken & facturatie, parameters, communicatie & mailverkeer.
CRM-projecten kunnen na verkoop automatisch worden overgezet naar ERP-projecten voor verdere opvolging en planning.

Functionaliteiten ERP-module

Entiteiten

De ERP-module laat u toe om volgende entiteiten te beheren:

  • Prospecten
  • Architecten
  • Aannemers
  • Contacten
  • Leveranciers

Hierbij heeft u de mogelijkheid volgende zaken centraal bij te houden: notities, mailverkeer, bijlagen.
Rechtstreeks mailen vanuit het platform is mogelijk met ondersteuning van e-mailtemplates.
U beschikt over de integratie van Google maps en Google route voor de automatische berekening van afstand en routes.

Personeelsbeheer & ploegen

Volledig personeelsbeheer en samenstelling van ploegen met mogelijkheid om individuele verloven & afwezigheden te registreren + het bijhouden van documenten specifiek voor individuele personeelsleden.

Project dossiers

Uitgebreid projectdossier met verschillende onderdelen:

  1. Header van het project met algemene informatie zoals de reeksen en de kleuren, de glastypes, de status van het project en diverse andere algemene informatie
  2. Algemene informatie met klantadres, facturatieadres en werfadres. Daarnaast diverse opmerkingsvelden voor het project, de planning, dagboek der werken voor de plaatsers, DNV, glasbon & facturatie
  3. Planning met verschillende stadiums. De stadiums zijn zelf te bepalen per project. Per stadium is de detailplanning te zien van de verschillende medewerkers, ploegen of leveranciers. Mogelijkheid om werkbon plaatsing en werkbon DNV af te drukken
  4. Facturatieluik met een globaal overzicht van de facturatiestatus van het project, de reeds gemaakte facturen en de eventuele meerprijzen. Mogelijkheid om rechtstreeks vanuit het project voorschotfacturen, vervolgfacturen en saldofacturen op te maken met de mogelijkheid om de meerprijzen mee te nemen in de facturatie
  5. Documenten & bestellingen laat u toe om via templates brieven te genereren met de mogelijkheid om gegevens van het project dynamisch op te nemen in het document. Via de bestellingen kunt u bestellingen genereren en de status van de bestellingen gaan opvolgen met besteldatum, leverdatum, …
  6. Volledig bestandsbeheer voor het koppelen van een onbeperkt aantal documenten, plannen, foto’s, … U kunt vanuit het platform rechstreeks Word documenten, Pdf-documenten, rtf-documenten bekijken
  7. Mogelijkheid om 1 of meerdere DNV-dossiers te koppelen aan het hoofdproject
  8. Beheer van afwerkingen, hierbij kunnen planning, opmerkingen en afbeeldingen gekoppeld worden. Ook kan u hier specifieke bestellingen voor de afwerkingen beheren
  9. Communicatie & mailverkeer laat u toe om alle communicatie rond het project op een centrale locatie te raadplegen
  10. Facturatieparameters laten u toe om verschillende partijen te betrekken in de facturatie met verdeelsleutels
  11. Subprojecten kunnen net zoals DNV-projecten gekoppeld worden aan het hoofdproject
  12. Tekenen van draairichtingen op gevelzichten door gebruik te maken van verschillende objecten met de mogelijkheid om zelf bijkomende objecten beschikbaar te maken in de bibliotheek. De gevelzichten kunnen worden samengebracht in een document voor afdruk of digitaal ondertekenen door de eindklant.
Facturatie & rappelbeheer

Volledige facturatiemodule met ondersteuning van voorschotfacturen, tussentijdse facturen & saldofacturen.

Mogelijkheid om gegroepeerde artikelen toe te voegen aan facturen en ondersteuning van automatische kostberekening van verplaatsingskosten door een dynamische berekening van de afstand tussen uw bedrijf en de werf.

Rappelbeheer met de mogelijkheid om rappels te versturen in verschillende graden en hierbij al dan niet kosten aan te rekenen.

Planningen

U beschikt over 4 visuele planningen: opmetingen, productie, plaatsing & DNV.
Per planning krijgt u de planning te zien die werd opgegeven in de verschillende projecten.
Weergave van de verschillende ploegen, individuele medewerkers of externe onderaannemers.
Volledige drag-and-drop ondersteuning om de planning van opmetingen, plaatsen en DNV aan te passen.

Automatische mailings

Breng uw klant automatisch op de hoogte van de vooruitgang van het project in functie van de plaatsingsdatum.
Het interval van de verschillende mails is volledig configureerbaar net als de informatie die moet opgenomen worden in de mail. Ook beschikt u over een globaal overzicht per project van de reeds verstuurde mails en de planning van de te versturen mails.

Sleutelkast

Centrale sleutelkast met automatische of manuele toekenning van een locatie zodat alle sleutels van de verschillende projecten centraal kunnen worden bijgehouden.

Afroepen profielen

Eenvoudig afroepen van profielen door selectie van de profielen over verschillende projecten heen en het automatisch versturen van de afroeping met mogelijkheid om commentaar toe te voegen.

Beheer manco’s

Beheer van manco’s binnen de projecten maar ook via een centrale lijst van alle manco’s over de verschillende projecten heen.

Projectafwerkingen

Centraal beheer van alle projectafwerkingen over alle projecten heen.

Zaaglijst atelier

Centrale zaaglijst voor het atelier met automatische opname van manco’s & todo’s zodat het atelier perfect weet wat er moet gezaagd worden voor welk project.

Stock & reserveringen

Globaal overzicht van de stock met de mogelijkheid om items uit de stock te gaan reserveren specifiek naar bepaalde projecten toe.

Automatische herplanning

De automatische herplanning laat toe om iedere nacht uw productieplanning opnieuw te genereren naar de toekomst toe.
De planning zal automatisch worden opgebouwd in functie van de beloofde of reeds definitief bepaalde plaatsingsdatum.
Op deze manier zullen de projecten optimaal worden ingepland om zoveel mogelijk de plaatsingsdatums te kunnen respecteren.

Bij het berekenen van de planning gaat het platform rekening houden met:

  • beschikbare capaciteit binnen de ploegen
  • individuele verloven van medewerkers
  • collectieve verloven

U krijgt in de planningsmodule ook te zien welke projecten gezien de beschikbare capaciteit de plaatsingsdatum niet zullen halen.

De automatische herplanning gaat ook rekening houden met de vooruitgang van de projecten die momenteel in productie zitten door het uitlezen van het Reynaers dashboard indien u hier gebruik van maakt.

Visuele productieplanning
Voorbeeld productieplanning
Visuele plaatsingsplanning
Voorbeeld plaatsingsplanning

Klantenportaal

Het klantenportaal laat uw eindklant toe om volgende zaken online uit te voeren in een private omgeving:

  • Mogelijkheid om zijn verschillende projecten te raadplegen
  • Mogelijkheid om de facturatiegegevens aan te passen

Daarnaast kan de klant per project volgende zaken doen:

  • Opvolging van de projectstatus
  • Plaatsingsplanning raadplegen
  • Facturen raadplegen
  • Documenten raadplegen waarvan werd aangegeven in het platform dat deze zichtbaar mogen zijn in het portaal

Digitaal ondertekenen

Digitaal ondertekenen van diverse documenten rechtstreeks vanuit het platform via een integratie met OkSign (credits ter ondertekening rechtstreeks aan te kopen bij OKSign).
Dit platform heeft ondersteuning voor tekenen via pen, sms, E-id kaartlezer en Itsme.

Volgende documenten kunnen automatisch worden aangeboden ter ondertekening:

  • Offertes
  • Gevelzichten
  • Zelf op te maken documenten door middel van het plaatsen van markeringen in de documenten
Logo OK!Sign

Mobiele toepassing

Projectleiders

Mobiele toepassing voor de projectleiders voor Android & Ios voor het raadplegen van projectafwerkingen die reeds aanwezig zijn in het project.
Mogelijkheid om foto’s te nemen op de werf en notities te maken op de foto’s met directe synchronisatie met het centrale project.

Plaatsers

Mobiele toepassing voor de plaatsers met de mogelijkheid om de plaatsingsbon te raadplegen vanop het toestel, eventuele opmerkingen te noteren op de plaatsingsbon, foto’s te nemen en de plaatsingsbon digitaal te laten ondertekenen door de klant.

DNV

Mobiele toepassing voor DNV-dossiers met de mogelijkheid om de werkbon te raadplegen op het toestel, eventuele opmerkingen te noteren op de bon, foto’s te nemen en de bon digitaal te ondertekenen door de klant.

Digitale receptionering

Mobiele toepassing om digitale receptionering te doen van binnenkomende bestellingen met de mogelijkheid om deze toe te kennen aan magazijn locaties.

Koppelingen

Levertermijn profielen

Automatische opvolging levertermijn van profielen. Automatische verwerking van binnenkomende mails met de levertermijnen en automatische bijwerking van de verschillende projecten.

Uitgaande facturen

Mogelijkheid om uw uitgaande facturen rechtstreeks door te sturen naar de boekhouding. Hierbij ondersteunen we standaard Exact Online en Yuki.

Ondersteuning voor andere boekhoudsystemen is mogelijk in maatwerk.

In het geval van Exact Online koppelen we rechtstreeks met de Exact Online api waarbij de facturen om de 3 uur automatisch worden doorgestuurd.

In het geval van Yuki doen we iedere nacht een export naar UBL-formaat en sturen we dit door naar uw Yuki-mailbox.

Logo Exact Online
Logo Yuki
Betaalinfo

Het platform laat toe om automatisch betaalinformatie te verwerken en de facturen automatisch af te punten in het platform aan de hand van de gestructureerde mededeling.

Dit kan enerzijds door de afpuntingen die werden gedaan in Exact Online te verwerken binnen het platform.

Indien u rechtstreeks de facturen wenst af te punten binnen het platform met inbegrip van automatische afpunting kan dit via Ponto Connect die toelaat binnen het platform alle rekeninginformatie van alle Belgische grootbanken uit te lezen.

Logo Ponto

Dashboard

Centraal dashboard met een overzicht van de bezetting van het zagen, persen, rubberen en monteren en plaatsing.

Overzicht van de projecten per status met de mogelijkheid om van hieruit gefilterde lijsten te raadplegen.
Overzicht van de zaagcapaciteit in uren en in bedragen exclusief en inclusief dossiers die on hold staan.

Diverse statistieken zoals:

  • Projecten per projectleider in aantal & contractbedragen
  • Projecten per projecttype in aantal & contractbedragen
  • Projecten per verkoper in aantal & contractbedragen
Dashboard ERP-dossiers
Voorbeeld plaatsingsplanning